петък, 16 ноември 2007 г.

За по-чиста земя

15 ноември, четвъртък

Когато дойдох тук, бях потресена от повсеместната употреба на десетки пластмасови торбички всеки божи ден. Като се имат предвид размерите на това явление в България, изобщо не би трябвало да ми направи впечатление. Не и на мене.

Първо, аз очаквах някакво по-европейско отношение към околната среда.
Второ, и у нас водя война от типа “и сам войнът е воин” и бойкотирам използването на пластмасовите пликчета за еднократна употреба, като при това старателно обяснявам, че го правя, за да не замърсявам околната среда, тъй като непрекъснато ми изтъкват, че те били безплатни или че така било “по-културно”.

Разделното събиране, което практикувам, тук се обезсмисля. Контейнерите са нарядко, не за всичко, а и масово хората не си дават труда да разделят боклука. Позната картинка.

Изглежда има някаква надежда, защото ми казаха, че по телевизията са съобщили, че скоро найлоновите торбички ще бъдат забранени в Полша. Ще се радвам да го видя осъществено на практика.

Всички харесваме да е чисто и красиво. Какво правим, за да бъде такова?

1 коментар:

Unknown каза...

торбичките... Дано!