понеделник, 8 октомври 2007 г.

Назначение

От четвъртък вече имам официална заповед за назначение в Лодзкия университет. Отидох сама да се оправям – не искам да моля някого да ми превежда, макар че в отделни случаи ще се наложи: за медицинските прегледи и за разговора с домакина на общежитието, когото вече два пъти търся, но го няма и няма. А за тези неща се ходи далече и трябва да си освободиш време (де го?). Справам се с полско-българо-руска смес плюс английски (в редките случаи, когото някой го говори).

Назначението е за лектор – не можах да се преборя, защото хората са искали това и са смятали, че съм наясно с техните условия и съм съгласна да ги приема. Месечна заплата – 2400 злоти. Нашето министерство ми плаща 46,56 евро на ден. Разликата между командировъчните и заплатата в местна валута се превежда в сметката ми в евро в българска банка. За полската заплата се наложи да си открия сметка в тукашна банка. Предпочетох международна компания – Райфайзенбанк по няколко причини:
§ Сайт с обяснения на английски какво и как;
§ Клонове в България, което би улеснило обръщането на сумите от злоти в друга валута и прехвърлянето им в България.

Няма коментари: